FAQ

We zijn momenteel bezig deze pagina invulling te geven, indien u nu vragen heeft met betrekking tot uw bestelling of aanmelding gelieve via het contact formulier contact met ons op te nemen.

Evenement: Hoe werkt de route?

Wij streven ernaar dat iedereen de route zonder fouten kan volgen. We bieden hem daarom op verschillende manieren aan namelijk,

  • Hardcopy, dit is een volledig uitgewerkt routeboek met plaatjes en tekst. Ook staan hier tankstations, gevaarlijke kruispunten of vervelende drempels in aangegeven. Mochten er op de route leuke stop plaatsen voorkomen voor een leuk uitzicht of mooie foto, deze staan ook aangegeven.
    Zie hier een voorbeeld: https://border-run.nl/routeboek-hardcopy/
  • Google maps, wij werken onze route ook digitaal uit. U kunt via onze website de route volgen. U heeft hiervoor alleen de Google Maps app nodig. De link krijgt u vooraf via de mail en staat beschreven in het routeboek.
    Zie hier voorbeeld: https://border-run.nl/route/
  • U krijgt de route ook als GPX bestand vooraf opgestuurd, u kunt deze route dan inladen in een app naar keuze. In dezelfde mail geven wij altijd voorkeuren maar u staat vrij om zelf een app te kiezen. Ook kunt u deze bestanden indien mogelijk inladen in uw navigatie of TomTom/Garmin.
    U krijgt alleen gesproken instructies indien de gekozen app dit mogelijk maakt.
Evenement: Rijden we in een treintje?

Dat is niet de bedoeling, we vertrekken in kleine groepjes van zo’n 10 auto’s. Onderweg vallen ook deze groepjes vaak nog uit elkaar door stoplichten, korte tank stops of een keertje verkeerd afslaan. We streven er wel naar om gezellige groepjes bij elkaar te houden, het is uiteraard leuker om in een groepje te rijden dan alleen.

Evenement: Hoeveel km is de route?

Dit hangt af van het type evenement. Bij de meeste ritten rijden zo’n 100 km per route-deel. Indien de route langer is, zorgen we ervoor dat er mogelijkheid is voor een sanitaire stop en/of wat te drinken. Bij de beschrijving van het desbetreffende evenement kunt u meer informatie vinden.

Evenement: Is het een race?

Kort gezegd NEE! We stellen onze routes zo samen dat er uiteraard stukken route bij zitten waar u even sportief kunt rijden maar wij houden altijd de veiligheid in acht. We rijden op de openbare weg, u dient zich dus ook te houden aan de geldende verkeersregels.

Bestelling: Hoe kan ik betalen?

U kunt bij ons op 3 manieren betalen:

1: Via iDeal, dit is de gemakkelijkste en snelste manier voor alle Nederlandse deelnemers.

Met iDEAL kunt u uw bestelling makkelijk, snel en veilig afrekenen in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u dus eigenlijk al gewend bent! Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Heeft u een bankrekening bij Rabobank, ABN AMRO, ASN Bank, Knab, Friesland Bank, ING, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u met iDEAL betalen.

Een voordeel van betalen met iDEAL of MisterCash is dat wij de betaling direct ontvangen en daarom ook direct uw deelname verwerken.

2: Via MisterCash, dit is de gemakkelijkste en snelste manier voor alle Belgische deelnemers.

Met Mister Cash kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw inschrijving bij ons afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalingen verricht worden.

Bankoverschrijving

Wanneer U niet de mogelijkheid heeft om via 1 van bovenstaande manieren te betalen kunt u ook via bankoverschrijving betalen. Zodra u uw bestelling heeft afgerond komt u op de pagina van de orderbevestiging, hier vindt u alle benodigde informatie waarmee u via bankoverschrijving uw betaling kunt voldoen.

Het nadeel van bankoverschrijving is dat de betaling niet direct zichtbaar is. Het kan tot 4 werkdagen duren voordat een betaling van Belgie naar Nederland op onze bankrekening overgemaakt is. Indien u na 5 werkdagen nog niets van ons gehoord heeft neem dan contact op.

Bestelling: Ik wil mijn inschrijving annuleren, wat nu?

Indien u de bestelling wilt annuleren kan dit kosteloos tot 14 dagen voor het evenement.
14 tot 7 dagen voor het evenement kunt u het volledige bedrag terug krijgen mits wij uw plaats kunnen opvullen. Indien dit niet lukt houden wij 20 euro per inschrijving in voor de organisatiekosten zoals uw goodies waarvoor wij al kosten hebben gemaakt.
Vanaf 7 dagen voor het evenement staat uw reservering op alle locaties vast, indien u zelf voor een vervangende deelnemer kunt zorgen krijgt u alsnog uw inschrijfgeld terug. Indien wij geen reservelijst meer hebben en u de inschrijving toch wilt annuleren voor ongegronde redenen zijn wij genoodzaakt 50% van de totale inschrijving in te houden.
Gegronde redenen zijn bijvoorbeeld, auto onbruikbaar buiten uw schuld, ernstig ziek e.d. Dit willen we graag aangetoond hebben voor complete teruggave. De organisatie beslist in deze gevallen.

Bestelling: Ik heb mijn bestelling succesvol betaald, wat nu?

Indien uw betaling succesvol is afgerond bekijken wij uw inschrijving. Wij controleren alle betalingen handmatig en indien er iets is mis gegaan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.
U ontvangt binnen 14 dagen na uw inschrijving meer informatie over het evenement.
14 dagen voor het evenement ontvangt u nogmaals mail met de definitieve informatie en het reglement, dit dient u ondertekent mee te nemen.

Bestelling: Mijn bestelling is geannuleerd, wat nu?

Indien er iets is misgegaan tijdens uw bestelling, probeer het dan aub opnieuw.
Indien het bedrag wel van uw rekening is dan is er niets aan de hand. We controleren alle
bestellingen handmatig en laten het u weten als er iets is misgegaan. Het systeem heeft nog wat kleine kinderziekten en wanneer u te lang op de betalingspagina heeft gezeten gaat het systeem er vanuit dat het niet gelukt is en stuurt de verkeerde mail naar u.